Klantenportaal 2.0
In de nieuwe versie van het klanten portaal is het gebruik voor de client geoptimaliseerd en de werkstroom gewijzigd. Het process bestaat nu uit de volgende stappen:
- Behandelaar : Client Uitnodigen
- Client : Aanmelden
- Client : Schadepost toevoegen
- Behandelaar: Schadepost beoordelen en toewijzen aan rubriek
- Client: Schadestaat inzien
Behandelaar: Client uitnodigen
Het uitnodigen van een client is niet veranderd ten opzichte van de vorig versie. Om een client uit te nodigen deel te nemen aan het dossier gaat u naar het voorblad van het dossier:
Als er nog geen e-mail adres voor de client is ingevuld klikt u op de link “Client e-mail wijzigen”.
Als het e-mail adres wel is ingevuld klik u op de link “Uitnodiging versturen” . De client ontvangt nu een login naam en wachtwoord om zich aan te kunnen melden.
Client: Aanmelden
De client ontvangt een e-mail met wachtwoord en code en navigeert naar https://onlineschadestaat.com waarna hij zich aanmeld met het wachtwoord uit de e-mail.
Client: Schadepost toevoegen
De client klikt op de button “Indienen” om een kostenpost toe te voegen. En vult de gegevens in het onderstaande scherm in:
Na het opslaan komt de client terug in zijn overzicht en ziet zijn zojuist aangemaakte kostenpost met de status “In afwachting”.
Behandelaar: Schadepost inzien en toewijzen aan rubriek.
Als er nieuwe schadeposten zijn ingediend door een client dan komen die in uw inbox terecht. Bovenin het scherm ziet u een icoon die aangeeft of er nieuwe kostenposten aanwezig zijn.
Als u op deze button klikt komt u in het overzicht van te verwerken schadeposten die ingediend zijn door uw clienten.
Hier heeft u 3 opties:
– Als u op de dossier naam klikt ziet u de details van de ingediende kostenpost.
– Het prullenbakje verwijdert de kostenpost
– Het plusje zorgt ervoor dat u de rubriek kunt kiezen waarin de schadepost wordt toegevoegd. Na het kiezen van de juiste rubriek wordt de kostenpost aangemaakt inclusief eventuele bijlagen en kunt u de details controleren (subrubriek, bedrag, etc) en de kostenpost opslaan.
Nadat u de schadepost heeft aangemaakt verandert de status in het overzicht van de client van In afwachting -> Aangemaakt
Client: Schadestaat inzien
De client heeft de mogelijkheid om de schadestaat in te zien. Hij ziet daarbij alle rubrieken BEHALVE de rubriek Buitengerechtelijke Kosten.
Na het klikken op de button “Schadestaat” word het dossier wordt als PDF download beschikbaar gesteld aan de client.